آشنایی با سئو کلاه سفید یا White Hat Search Engine Optimization

پس از بررسی تکنیک های مخرب سئو که اصطلاحا سئو کلاه سیاه نامیده می شود، این بار قصد داریم فعالیت هایی را بررسی کنیم که می تواند مانند باعث موفقیت سایت شما و بهبود جایگاه آن در نتایج موتورهای جستجو شود. به این گونه روش ها سئو کلاه سفید یا White Hat Search Engine Optimization گفته می شود.

سئو کلاه سفید

حتی اگر از جز افراد مبتدی حوزه طراحی سایت یا بهینه سازی سایت هستید، احتمالا تا به حال اصطلاحات سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری را شنیده اید. در این مقاله قصد داریم ابتدا روش سئوی کلاه سفید را معرفی کرده و سپس با تکنیک های آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تکنیک سئو کلاه سفید چیست؟

سئوی کلاه سفید یک روش کاربردی و مفید برای بهینه سازی سایت است که توسط خود کمپانی گوگل معرفی و سپس توسط سئوکاران و وب مستران شناخته شده است تا بهترین نتایج به کاربران ارائه شده و موجب رضایت کاربر شود. با رعایت و به کارگیری آن می توانید در راستای اهداف گوگل که کاربر محور بودن است، قرار گیرید و باعث افزایش ورودی گوگل سایت خود شوید.

ارتباط محتوای بهینه شده با سئو کلاه سفید

یکی از مهم ترین معیارهایی که گوگل الگوریتم های آن به ویژه الگوریتم پاندا روی آن تمرکز و توجه دارد، تولید محتوای بهینه یا به اصطلاح سئو محتوا است. هدف اول و آخر گوگل محتوای بهینه و رضایت کاربر است اما فراموش نکنید هر چه قدر که گوگل طی سال های اخیر سعی داشته که با استفاده از هوش مصنوعی با رفتارهای انسان و محتوایی که در سایت منتشر می شود، ارتباط نزدیک پیدا کند، اما هنوز هم شناسایی و درک موضوع سایت به عهده ربات های خزنده سایت است که محتوا را شناسایی و متوجه مفهوم آن می شود، پس از استانداردهای سئو سایت غافل نشوید.

یکی از اقدامات مهم در سئوی کلاه سفید و کسب رتبه قابل توجه “تولید محتوای سئو شده” است.

تکنیک های سئو کلاه سفید

تکنیک های اصولی سئو کلاه سفید

۱- اصول سئو محتوا: در سطرهای بالا به اهمیت کیفیت محتوای تولید شده پرداخته شد. موتور جستجوی گوگل هم به فاکتورها و پارامترهای مهم در تولید محتوا توجه دارد که این پارامترها عبارتند از:

  • طول مقاله منتشر شده در سایت: نکته اولی که در تولید محتوا مهم و حیاتی تولید محتوایی مرتبط با موضوع اصلی سایت،تقریبا طولانی و مفید برای کاربر باشد.بسیاری از کاربران هستند که با یک نگاه اجمالی به سایت و پست و حتی ظاهر سایت متوجه می شوند که سایتی که وارد آن شده اند برایشان مفید و کاربردی هست یا نه؟و در صورت مفید و متناسب با جستجوی آن ها نبودن از سایت خارج می شوند. برخی از کارشناسان محتوا و کارشناسان سئو عقیده دارند که طول محتوا حداقل باید دارای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد تا کاربر بتواند کل مطلب مورد نیاز خود را از طریق خواندن یک مقاله را درک کند.محتوا یکی از پارامترهای مهمی است که جز فاکتورهای جدید رتبه بندی در سایت است و گوگل به آن توجه زیادی دارد.
  • البته از آن جا که هدف از تولید محتوا رضایت کاربر و متقاعد کردن او به خواندن مقاله است، کمپانی گوگل هم عدد خاصی را به عنوان یک عدد ثابت برای طول محتوا مشخص نکرده است.
  • عنوان مقاله یا پست (که تگ h1 نامیده می شود و جزء مهم ترین تگ های سئو سایت است که باید جذاب، کاربردی و مفید برای کاربر باشد.) برخی از کابران برای این که تصمیم بگیرند در سایت بمانند و محتوا را بخوانند، به خواندن عنوان مقاله بسنده می کنند و در صورتی که جذاب و معتبر و مناسب باشد کاربر ترغیب می شود تا در سایت بماند و مطالب را بخواند.
  • لینک های داخلی و چگونگی استفاده از انکرتکست های صحیح و مناسب
  • قدمت محتوا (چه مدت زمانی از تولید محتوا گذشته است.)

 

مقاله بلند یا کوتاه؟

نقطه نظراتی در مورد تولید محتوا با تفاوت نظر در مورد طول مقاله وجود دارد که برخی عقیده دارند هنوز هم تولید محتوای طولانی بهتر است. البته این نظر در مورد کسانی صادق است که به صورت حرفه ای به دنبال یادگیری یا فهم مطالب هستند.

طبق آخرین تحقیق و بررسی هایی که در مورد فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت از نظر گوگل و همچنین بررسی هایی که از طریق سرچ کنسول انجام شده است، تولید محتوای طولانی چند مزیت دارد که عبارتند از:

  • افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت: همین که یک کاربر وارد سایت می شود و با اسکرول کردن سعی در خواند عناوین سایت تا انتها را دارد در مقایسه با زمان ماندگاری کاربر در سایت هایی که طول محتوای آن ها کوتاه است، بیشتر خواهد بود.
  • کاهش نرخ پرش کاربر: زمانی که در سایت به تولید محتوای جامع و کامل پرداخته شود، کاربر ترغیب می شود در همان سایت بتواند به جای این که از سایت خارج شده و به دنبال سایت دیگر برای خواندن مطلب مورد نیاز بگردد و در همان سایت به پاسخ همه سوالات احتمالی خود می رسد.
  • امکان لینک سازی بهتر و بیشتر:  زمانی که در تولید محتوا با پرداختن به زیر شاخه و زیر مجموعه های مختلف بپردازید این امکان فراهم می شود که در طول این محتوای بلند بتوانید چندین لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی داشته باشید و همچنان کاربر در سایت بماند و از صفحات دیگر سایت دیدن کند.

مراحل سئوی کلاه سفید

مراحل ضروری تکنیک سئو کلاه سفید

مراحلی که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت، به صورت مستفیم باعث بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو شده و جزو پارامترهای اساسی سئو کلاه سفید به شمار می روند.

 

۱- هدف شما از بهینه سازی سایت چیست؟

اولین مرحله مربوط به فعالیت های سئوی کلاه سفید، این است که بدانیم هر کسب و کار در هر حوزه ای مطمئنا با هدف ویژه ای اقدام به طراحی و راه اندازی سایت کرده است. بنابراین پیش از آن که اقدامات لازم در جهت بهینه سازی سایت را پیاده سازی کنید، بررسی کنید با چه هدفی و چرا می خواهید در نتایج جستجو دیده شوید؟سایت ها با هدف هایی زیر طراحی و شروع به کار می کنند:

  • فروش یا افزایش فروش
  • افزایش بازدید نسبت به رقبا
  • ارائه خدمات آموزشی
  • برگزاری دوره های آنلاین و حضوری
  • ارائه مشاوره حضوری و غیر حضوری (آنلاین)

۲- تحقیق کلمات کلیدی

قدم بعدی برای شروع تولید محتوا آنالیز کلماتی است که در حوزه مرتبط با کسب و کار شما توسط رقبا استفاده می شود یا توسط بازدید کنندگان و کاربران جستجو می شود. در مقاله آموزش تولید محتوای سئو شده به طور کامل در این مورد توضیح داده شده است.

۳- تولید محتوای کاربر پسند

هدف گوگل رضایت کاربر است. رعایت اصول و قواعدی که برای گوگل مهم است، ضروری و مهم است اما کاربر را فراموش نکنید چون که کاربر بیشترین و مهم ترین تاثیر را روی سایت دارد.

۴- پرداختن به سئو داخلی

سئو داخلی مجموعه کارهایی است که داخل سایت انجام می شود که باعث بهبود رتبه سایت می شود. آیا اصول سئو داخلی را رعایت کرده اید تا کاربر متقاعد شود و از سایت خارج نشود؟

۵- پرداختن به سئو فنی سایت (سئو تکنیکال)

 

با استفاده از سئو تکنیکال و رعایت اصول فنی سایت به ربات های خزنده و موتور جستجوی گوگل می فهمانیم که موضوع اصلی سایت و محتوای تولید شده چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

۶- اصول لینک سازی خارجی

وقتی که تعداد سایت های بیشتری به سایت شما لینک دهند، باعث افزایش اعتبار سایت و اعتماد گوگل به سایت شما می شود که به مطالعه اصول لینک سازی خارجی باعث شوید که سایت های بیشتری محتوای شما را در سایتشان منتشر کنند و به شما لینک دهند تا باعث افزایش اعبتار سایت خود شوید.

سخن پایانی

مجموعه تکنیک هایی که در بالا گفته شد تحت عنوان سئو کلاه سفید شناخته می شود و به شما کمک می کند تا با به کار گیری آن قدم های مثبتی جهت رضایت کاربر و افزایش اعتماد گوگل و افزایش رتبه و همچنین افزایش بازدید سایت در بلند مدت بردارید.

ارسال پاسخ